Mazda MX-30 Forum banner
1 - 12 of 12 Posts

·
Registered
Joined
·
4 Posts
Discussion Starter · #1 ·
ik heb twee grote problemen met de mx-30.
1. Sinds 30 maart werkt de app niet meer en het lukt nog niet dit te herstellen.
2. Het snelladen is een oprit. Toegezegd is 50kwh, maar max is 37kwh en snel dalend naar 11kwh.
Mazda maakt toezegging absoluut niet waar.
 

·
Registered
Joined
·
49 Posts
1. Have you tried un-installing and re-installing the App? I'm assuming that you are using a phone and not a tablet.
2. Mazda quotes 60% charge (20-80%) in 36 minutes at 20C when connected to a 50kW charger. That's equivalent to about 32kW and you will get far short of that at low temperatures.
 

·
Registered
Joined
·
4 Posts
Discussion Starter · #3 ·
[QUOTE = "Milkfloat, post: 477, lid: 220"]
1. Heeft u geprobeerd de app te verwijderen en opnieuw te installeren? Ik neem aan dat u een telefoon gebruikt en geen tablet.
2. Mazda citeert een lading van 60% (20-80%) in 36 minuten bij 20 ° C indien aangesloten op een oplader van 50 kW. Dat komt overeen met ongeveer 32 kW en daar kom je bij lage temperaturen ver achter.
[/CITAAT]
Wat
 

·
Registered
Joined
·
4 Posts
Discussion Starter · #4 ·
De app is al aantal keren verwijderd en weer geïnstalleerd. Helpt helaas. Ligt aan de auto, denk ik.
ik zal het laden bij 20 * nog eens proberen, maar blijf het matig vinden. Dank.
 

·
Registered
Joined
·
32 Posts
How fast you can chargre depends on the size of the battery pack. It's the amount of cells in the battery that determines how fast you can charge. The more cells in the battery, the more power you can use to fast charge it.
 

·
Registered
Joined
·
32 Posts
Het aantal cellen in de accu bepaald het vermogen waarmee je kunt fast chargen. Dus hoe groter de accu(=meer cellen), hoe meer vermogen je kunt gebruiken. Het is dus ergens ook gewoon logisch dat het niet uit maakt hoe groot de accu is, maar dat je gewoon minimaal een half uur aan de fastcharger hangt.
Overigens is een terug lopend vermogen niet alleen een mazda dingetje. Bij onze tesla zie ik dat ook gebeuren. Laad vermogen veranderd continue en er zitten behoorlijke variaties in.
 

·
Registered
Joined
·
49 Posts
There are 3 variables that determine charging rate. 1. The physical attributes of the battery such as cell design and quantity and its condition such as ambient temperature. 2. The charging hardware that the manufacturer has built into the vehicle. 3. The control software.
Each manufacturer takes a somewhat different view. Kia seem to use the same hardware and software for its e-Niro regardless as to whether the car has the 39 or the 64 kWhr battery. Mazda appears to take a very conservative view so AC charging is capped at 6.6 kW and DC at about 37 kW. And they are maximum and not average values.
 

·
Registered
Joined
·
32 Posts
Ac charging is not capped at 6,6kw. Its's just a 1 fase system and 6,6kw is about the max. output you can have with a 230V 32A group. And it's the question if your energy supplier let you have a 32A group, because your whole system needs to be secured by a 64A fuse, wich is very uncommon for a house installation in the netherlands.
 

·
Registered
Joined
·
49 Posts
I have a 7.6kW supply but it only charges at 6.6kW. Similarly, if you plug it into 22kW 3 phase supply then just 6.6kw I'm afraid. So, if you are planning a long trip based on 22kW "fast charging" you need to revise your plans.
 

·
Registered
Joined
·
32 Posts
I have a 7.6kW supply but it only charges at 6.6kW. Similarly, if you plug it into 22kW 3 phase supply then just 6.6kw I'm afraid. So, if you are planning a long trip based on 22kW "fast charging" you need to revise your plans.
Thats correct, because the electric system onboard the mx30 is probably based om 1 fase as well. If i compare the mazda connector with the one in our tesla model 3, it's missing a few wires
Fastcharging on dc is done by the 2 separate pins at the underside of the connector.
 

·
Registered
Joined
·
78 Posts
For new EV driver a couple of pointers when it comes to fast charging. I ve learned the hard way. Aim to fast charge at or below 10%. Then the battery is wide open so to speak.
In winter especially always drive for a bit before charging. The faster the better. Check the instrument cluster for battery temp. In my experience that works in winter too but yeah coldgating is a real thing. And the battery heater, is it doing what its supposed to do? The good news is that with this conservative approach battery longevity should be satisfactory. Remains to be determined. Bottom line. Fast charge as top up after driving for a longer period in order to reach your destination. In five minuters its totally possible to get 20 km+ range.
 

·
Registered
Joined
·
32 Posts
Nog even over de app. Wat bij mij hielp, was de auto zelf volledig terug zetten naar fabriek's instellingen.,
Heb vervolgens de auto ook geheel verwijderd uit de mymazda app. en opnieuw toegevoegd aan mijn auto's.
Dat hielp al enorm, vervolgens heb ik ook de antivirussoftware verwijderd van mijn mobiele telefoon en nu werkt de app. zoals het hoort. Is nog wel traag, qua communicatie met de auto, maar alles werkt.
 
1 - 12 of 12 Posts
Top