Mazda MX-30 Forum banner

MX-30 tot nu toe na bijna 1 maand

654 views 10 replies 7 participants last post by  Freddie Webb  
#1 ·
Dus ja, het is een maand geleden dat we onze MX-30 hebben. Veel van de dingen die in reviews als negatief zijn aangestipt, zijn voor ons vrijwel geen probleem en andere zijn niet half zo erg als aangegeven. Maar een van de dingen die ons het meest hebben geïmponeerd, was de efficiëntie. Mijn vrouw, die voor deze auto een zware voet had, haalt nu gemiddeld 7,0 kWh, zelfs een indrukwekkende gemiddelde van 8,4 kWh in de stad. Ja, de actieradius van de auto zorgt ervoor dat je constant aan het rekenen bent en nadenkt over hoe je langere ritten zou moeten aanpakken, maar vanmorgen, voordat we de stad in gingen en bij familieleden moesten opladen, moesten we andere familieleden bezoeken en reden we 40 mijl met 30% batterij en kwamen we aan op de bestemming en terug met 9% over. Ik kan niet zeggen of de wind heeft geholpen, maar ik weet alleen dat de auto op D++ regeneratie gewoon 50-60 mph rolde, vaak een constante snelheid aanhield gedurende langere periodes en wanneer nodig regeneratie D- tot D-- werd gebruikt, wat waarschijnlijk hielp omdat de laadindicator helemaal in het blauw ging. We hebben de auto misschien één keer per week tot één keer per 1,5 week opgeladen, omdat onze rijbehoeften niet veel kilometers zijn en dit ondanks een licht onverwachte toename van het vereiste rijden (kind in vakantie en nieuwe activiteiten die ze volgen). Mijn kind is trouwens dol op de patrijspoortramen (een ander "negatief" dat online door reviewers wordt aangehaald) en drukt vaak uit hoe graag ze in de auto zit en dol is op het interieur. En de deuren. Een kinderzitje plaatsen is een fluitje van een cent en voor mijn kind is het in- en uitstappen uit de auto een ander fluitje van een cent. Ik vind ook dat het openen van de voordeur om ze uit de achterkant te laten, een grote veiligheidsbonus is, omdat ik buiten moet zijn om ze eruit te halen, vooral als ik een weg of een parkeerplaats moet oversteken. Geen preventief openen van deuren. Ook beenruimte en hoofdruimte achterin: niet half zo erg als reviewers zeggen. Ik ben 1,85 m en zit comfortabel achterin met de bestuurdersstoel in mijn rijpositie. Zou gemakkelijk langere tijd achterin kunnen zitten. Maar dit hangt denk ik meer af van de individuele fysieke eigenschappen.

Over het algemeen is het een vergissing om deze auto niet te kopen als de batterij klein is, als je rijbehoeften geen hoge kilometerstand vereisen. Als je een andere auto hebt en een tweede auto nodig hebt, denk er dan niet eens twee keer over na. We hebben niet eens een thuislader, we gebruiken Co-Charger en JustPark EV en zelfs zonder de spotgoedkope thuistarieven besparen we nog steeds veel meer in vergelijking met benzine.

Mazda heeft naar mijn mening het juiste gedaan door een geweldige bouwkwaliteit en design te bieden, evenals kwaliteitscomponenten, met niet veel toeters en bellen en een beheersbare batterijgrootte (ook met kwaliteits cellen, Panasonic van wat ik hier en online zie. Om nog maar te zwijgen van het feit dat Hitachi over het algemeen een goede reputatie heeft voor elektromotoren).

De opening in de motorruimte, nou ja, als ik rijd, en dit kan aan mij liggen, denk ik niet na over wat er onder de motorkap zit, ik denk na over waar ik de auto naartoe stuur en hoe hij rijdt. Ja, hij zou een frunk kunnen hebben, ja, er is een bedrijf dat er een van derden maakt, maar ik zou er liever geen in plaatsen, ik weet niet zeker of ik dingen voorin zou willen horen of hebben rammelen en rondgooien terwijl ik rijd, ik zou het laten zoals de ingenieurs het hebben ontworpen en bedoeld. Er kan een reden zijn geweest die we niet kennen of zelfs begrijpen. Maar nogmaals, dat is mijn mening.

Tot nu toe kan ik met het weer hier in het VK op dit moment mijn batterij in een mum van tijd opladen, een pluspunt met een kleine batterij, in mijn ogen. Het is een genot om in te rijden en ik zal zeker een paar kleine roadtrips maken en wie weet misschien zelfs een langere roadtrip proberen.

Duim omhoog voor Mazda voor, in mijn ogen, een zeer onderschat voertuig.

#2 ·
Geweldig om dit te horen! Klinkt alsof de MX-30 perfect bij uw levensstijl past. Helemaal mee eens - wat recensenten nadelen noemen, kunnen afhankelijk van uw behoeften daadwerkelijk echte voordelen zijn. Geweldig om te horen dat uw vrouw geweldige efficiëntie behaalt, en dat uw kind dol is op de ramen en deuren is een bonus! Het is duidelijk dat u er echte waarde en plezier uit haalt. Bedankt voor het delen van zo'n verfrissende kijk - duim omhoog terug naar u!

#4 ·
Leuke recensie en zo nuttig voor potentiële eigenaren om het punt van de auto te begrijpen.

Die ruimte in de motorruimte was er om een generator en een rotatiemotor in te passen... Het duurde gewoon lang voordat die kwam!
Ja, maar mijn punt was dat het voertuig perfect rijdt zoals het is en het geen probleem is. En als er door de ingenieurs een beslissing is genomen om het zo te laten in de EV-versie, waarom zou je het dan bekritiseren en er een probleem van maken? Als iemand ervoor kiest om er een frunk van een derde partij in te zetten, geweldig, anders nog steeds geweldig! 😀

#8 · (Edited)
Het rijgevoel en hoe hij rijdt, is het beste aan de MX-30. Hoewel hij zwaar is en dit invloed heeft op het rijden, is hij mijlenver beter dan bijvoorbeeld de ID3. Ik heb er net in gereden en was verbaasd hoe wiebelig en onnauwkeurig alles is. Geen gevoel in het stuur, etc. De MX-30 voelde als een Miata versus een oude Amerikaanse limousine uit de jaren 70.

#9 · (Edited)
Het rijgevoel en hoe hij rijdt, is het beste aan de MX-30. Hoewel hij zwaar is en dit van invloed is op het rijden, is hij mijlenver beter dan bijvoorbeeld de ID3. Ik heb er net een gereden en was verbaasd hoe wiebelig en onnauwkeurig alles is. Geen gevoel aan het stuur, etc.
MX-30 voelde als een Miata versus een oude Amerikaanse limousine uit de jaren 80.
Ik heb een vriend met een Smart #1. Even verschrikkelijk om in te rijden. Zoals zoveel EV's is het een apparaat op wielen...