Ik rijd sinds kort met een MX30, als extra wagen bij mijn Tesla S. Ik heb een Tesla wall charger (eerste model) Mijn MX30 wil niet laden aan die paal. (is 2 x gelukt na veel miserie)
Aan die paal laden wel ander EV's, echter MX-30 doet raar. Mazda Belgium weet geen raad.
Nog iemand met dit probleem? Iemand een oplossing?
------------------
Mijn Wallcharger: 3fase 400V +neuter die 32 A kan leveren wat correspondeert met 22.2kW vermogen
De MX30 is gelimiteerd op monofasig 6.6kWh.
De walbox heeft dus ruim voldoende vermogen.
I have recently been driving an MX30 as an extra car with my Tesla S. I have a Tesla wall charger (first model) My MX30 does not want to charge at that pole. (has succeeded twice after a lot of misery)
Other EVs do charge at that pole, but MX-30 is acting weird. Mazda Belgium does not know what to do.
Anyone else with this problem? Anyone have a solution?
My Wallcharger: 3-phase 400V +neuter that can supply 32 A which corresponds to 22.2kW power
The MX30 is limited to single phase 6.6kWh.
The walbox therefore has more than enough power.
Aan die paal laden wel ander EV's, echter MX-30 doet raar. Mazda Belgium weet geen raad.
Nog iemand met dit probleem? Iemand een oplossing?
------------------
Mijn Wallcharger: 3fase 400V +neuter die 32 A kan leveren wat correspondeert met 22.2kW vermogen
De MX30 is gelimiteerd op monofasig 6.6kWh.
De walbox heeft dus ruim voldoende vermogen.
I have recently been driving an MX30 as an extra car with my Tesla S. I have a Tesla wall charger (first model) My MX30 does not want to charge at that pole. (has succeeded twice after a lot of misery)
Other EVs do charge at that pole, but MX-30 is acting weird. Mazda Belgium does not know what to do.
Anyone else with this problem? Anyone have a solution?
My Wallcharger: 3-phase 400V +neuter that can supply 32 A which corresponds to 22.2kW power
The MX30 is limited to single phase 6.6kWh.
The walbox therefore has more than enough power.