Mazda heeft zojuist Firmware-updates uitgebracht voor beide Series MX-30 Mazda Connect.
Dit is de tweede release voor Mazda Connect in Europa/VK/Noord-Amerika/Australië en Nieuw-Zeeland.
WAARSCHUWING: GEBRUIK GEEN SMARTPHONE OM FIRMWARE TE DOWNLOADEN EN TE INSTALLEREN OP EEN USB-FLASHDRIVE....... GEBRUIK ALLEEN EEN WINDOWS 11 PC - LAPTOP.
LET OP: ER ZIJN ENKELE IN EUROPA DIE $$$s VRAGEN VOOR DEZE UPDATES, DEZE ZIJN ALTIJD GRATIS VAN MIJ VEILIG EN ECHT MAZDA, download ook niet van onbekende YouTube-links, aangezien het advies verkeerd of niet-bestaand is.
Ik zal u door dit eenvoudige proces helpen.
LET OOK OP: U KUNT INFOTAINMENTSYSTEMEN NIET WIJZIGEN OF VERVANGEN.
ALLE EXPORT MX-30's GEBRUIKEN DE 7e GENERATIE MAZDA CONNECT.
7e generatie MAZDA HOME SCREEN heeft de witte tekst op een zwart scherm.
6e generatie MAZDA HOME SCREEN heeft de rode selectiepictogrammen op een zwart scherm.
Nieuw is...
EU02 11030 MX-30 Voor Europa en het VK en AUSTRALIË en Nieuw-Zeeland.
EU10 11012 MX-30 Voor Europa en het VK, AU/NZ vanaf VIN 200000.
NA02 11046 MX-30 Voor de VS en Canada en Noord-Amerika.
NA10 10004 MX-30 2023 MY~ Voor de VS en Canada en Noord-Amerika.
Als uw MX-30 onder deze versienummers staat, raad ik u aan een probleem met Connect te melden om uw Mazda-dealer de Mazda Connect-bestand van uw auto te laten updaten, of als u een beetje pc-technicus bent, kunnen we u een downloadlink en volledige instructies geven over hoe het moet, het is heel eenvoudig.
Mag ik ook even toevoegen dat u geen computerexpert hoeft te zijn om deze nieuwe Mazda Connect-updates te installeren, omdat ze heel gemakkelijk te doen zijn, merk op dat u het verkeerde bestand niet kunt installeren, omdat uw nieuwste model u nu verhindert fouten te maken 😉.
Vertrouw er niet op dat uw Mazda-dealer serviceafdeling deze nieuwe updates uitvoert, aangezien er zoveel niet zijn opgeleid en/of het geen deel uitmaakt van het normale onderhoudsschema, maar dat zou wel zo moeten zijn.
U moet mij een bericht sturen, aangezien links niet openbaar kunnen worden geplaatst.
Ja, het zijn echte bestanden en ik wou dat er geen behoefte was om Mazda-eigenaren te helpen, aangezien Mazda-dealers helaas erg slecht zijn in het updaten van systemen, veel technici zijn nog steeds te ouderwets en terughoudend.
Klik hier om mij een privébericht te sturen.
Helaas zijn Mazda OTA (over the air indien uitgerust) updates ook problematisch, maar op een dag zal Mazda het onder de knie krijgen.
De redenen voor updates zijn net als alle andere software-updates om bugs en/of functies die niet correct werken op te lossen.
Om te controleren wat er momenteel in uw MX-30 is geïnstalleerd, doet u het volgende...
CMU-softwareversie verificatieprocedure
1. Zet het contactslot in de ACC-modus met de startknop terwijl
het rempedaal indrukken, druk op de aan/uit-schakelaar om
de stroom AAN te zetten (READY ON).
2. Selecteer “Instellingen” op het startscherm.
3. Selecteer “Systeeminstelling”.
4. Selecteer “Systeeminformatie”.
5. Selecteer “Versie-informatie”.
6. Het CMU-systeemsoftwareversienummer moet worden vermeld als 11003,
Gracenote is de muziekbestandsversie en wordt bijgewerkt met elke nieuwe firmware.
Kan ALLEEN het systeem updaten, u kunt NIET downgraden naar eerdere versies.
Als u ook rondkijkt in de “Systeem” Apparaatversie-informatie, ziet u een scherm als dit.
ZIE HIERBOVEN SCHERM VOORBEELD AFBEELDING VAN UW CMU APPARAATVERSIE-INFORMATIE De 7000C0A-NA06_12006 vertelt me wat er in een of uw Mazda staat.
VERMELD DIT CIRKELNUMMER IN ALLE CONNECT PrivéBERICHTEN of IN DEZE FORUMDRAAD.
In Europa, het VK, AU/NZ zal het 7000C0A-EU02_110?? of EU10_110?? lezen.
In Noord-Amerika zal het 7000C0A-NA02_110?? of NA10_100?? lezen.
In veel gevallen updaten helaas niet alle Mazda-dealers uw firmware/software als onderdeel van het normale onderhoudsschema. Ze updaten meestal alleen als ze daartoe worden aangestuurd door MNAO of als de eigenaar (u) klaagt over een bepaald probleem met Infotainment, enz.
Ik stel daarom voor dat u de versie controleert die momenteel in de auto draait door dit te doen.
De huidige echte Mazda-updatebare versie voor MX-30 is NA02_11046 voor Noord-Amerika.
De huidige echte Mazda-updatebare versie voor MX-30 is EU02_11030 voor Europa en het VK, Australië/NZ/Azië/Oceanië.
EU10_11012 voor Europa en het VK, Australië/NZ/. 2022 MY ~
NA02_11046 voor de VS/Canada is nu beschikbaar. 2021 MY ~
NA10_10004 voor de VS/Canada is nu beschikbaar. 2023 MY ~
Als uw MX-30 onder de BOVENstaande vermelde nummers voor uw regio of land staat, dan kunt u de Infotainment van uw auto updaten.
Als uw MX-30 zich al op of boven het vermelde versienummer voor uw land of regio bevindt, kunt u uiteraard niet updaten, aangezien alleen de hierboven vermelde bestandsversie beschikbaar is.
Ja, ik kan u helpen met de NA02_11046 of EU02_11030 bestandsversie als u een downloadbare kopie wilt om zelf te updaten, stuur mij dan een PRIVÉbericht, elk bestand wordt geleverd met volledige installatie-instructies in .Pdf.
U KUNT GEEN HOGER BESTANDSVERSIENUMMER INSTALLEREN DAT NIET BEDOELD IS VOOR UW LAND OF REGIO!
Het is niet moeilijk te installeren en veel gemakkelijker dan Gen 6 in oudere Mazda's.
Deze bestanden worden niet openbaar beschikbaar gesteld, maar u kunt mij een privébericht sturen voor een updatebestand als uw verkopende Mazda-dealer de update niet voor u uitvoert.
Aangezien Mazda-distributie in veel gevallen slechts 1 tot 2 keer per jaar updates aanbiedt, is de versie die op de productielijn is geïnstalleerd altijd een nieuwere of latere versie of een hoger nummer dan wat serviceafdelingen u kunnen bieden als u net uw gloednieuwe MX-30 heeft gekocht. In zeldzame gevallen heeft u mogelijk een MX-30 van een ouder modeljaar gekocht of heeft uw dealer niet geüpdatet tijdens de pre-delivery inspection (PDI).
Ik stel voor dat u jaarlijks controleert of er nu updates beschikbaar zijn, als er een latere versie is, kunt u Connect, als u dat wilt, zelf updaten, ook hier worden eenvoudige .Pdf-instructies bij de download geleverd.
Ik ben hier om u te helpen als u dat wilt en niet om eigenaren of Mazda te hinderen, ik heb vele, vele jaren ervaring met dit merk en dit automodel en ben altijd eigenaar van dit merk auto, u zult me op veel Mazda-forums zien, meestal onder dezelfde gebruikersnaam en eigendom van dit geweldige forumbedrijf. U kunt dus het Mazda3Revolution-forum bekijken als u dat wilt.
Firmware-updates Mazda 3.
Ik zal het merk nooit verkeerd voorstellen en zal dat ook nooit doen of geloven in het veranderen van wat er met uw auto wordt gedaan tijdens de garantieperiode van de auto, dus vraag me alsjeblieft niet hoe ik het Mazda Connect-systeem moet aanpassen, want daar ga ik nooit heen.
Gen 7 Mazda Connect is niet aanpasbaar.
Als u wilt dat uw Mazda-dealer de firmware van uw MX-30 Mazda Connect updatet, MOET u bij hen klagen over een probleem, want in 9 van de 10 gevallen zal uw dealer niet updaten naar het nieuwste bestand, aangezien Mazda Japan uw dealer alleen onder garantie betaalt als er een causaal probleem is.
Ik stel voor dat u de dealer vermeldt dat uw Mazda Connect-scherm gewoon vastloopt en dan vanzelf opnieuw opstart. Dit is een bekend probleem op sommige MX-30's dat wordt opgelost met deze nieuwste firmware-update.
Opmerking: Ik ben gevraagd naar de draadloze fabrieksverbinding voor Carplay en/of AndroidAuto, helaas is er geen draadloze CMU beschikbaar voor een MX-30 in welk land dan ook waar ze worden verkocht, ook zijn CMU's specifiek voor MX-30, geen andere Mazda-model CMU past of werkt.
LET OOK OP: Vertrouw er niet op dat uw Mazda-dealer uw firmware voor Connect updatet, aangezien de meeste dit nooit zullen doen, tenzij u klaagt over een specifiek probleem of fout.
Welke hardware is nodig...
Uiteraard het .kwi-softwarebestand dat nu wordt bijgewerkt en
dan een geschikte USB-flashdrive, zoals...
TYPE A (Vierkant-Mannelijk) naar....heeft ook een USB C-adapter nodig...
TYPE C (Ovaal-Mannelijk)....
JA, u kunt een ADAPTER Type A naar Type C gebruiken....
GEBRUIK GEEN Multi-Port Pigtail-adaptertypen.
GEBRUIK GEEN ''MICRO USB-KAARTEN'' DIE IN EEN USB-DRIVE ZIJN GEMONTEERD.
Opmerking: U KUNT GEEN VERKEERDE FIRMWARE INSTALLEREN IN EEN GEN 7 MAZDA CONNECT, PLUS U KUNT DE LANDEN FIRMWARE VERSIES NIET WIJZIGEN ZOALS NA naar EU of naar 4A of Visa Versa.
De CMU van uw auto ACCEPTEERT NOOIT INCOMPATIBELE BESTANDEN.
U KUNT OOK NIET INSTALLEREN OF WIJZIGEN NAAR EEN ANDERE MODELVERSIE ZOALS NA01 naar NA06, of EU03 naar EU07 of NA07 naar EU07.
U kunt ALLEEN de originele versie updaten die momenteel van Mazda in uw auto is geïnstalleerd als, herhaal, als er een update beschikbaar is, zoals voorbeeld
NA11-10008 Bijgewerkt naar NA11-10014.