Mazda MX-30 Forum banner

Bij het kopen van een MX-30

1.1K views 10 replies 5 participants last post by  abgwin  
#1 ·
Hallo, ik sta op het punt een 2022 Premium Plus in Crystal Red te kopen. Ik heb er lokaal een in Ceramic getest (wat ik prefereer - het lijkt pistachegroen voor mij!), maar ze vragen er te veel $ voor.

Ik ben me bewust van de zeer beperkte actieradius - zijn er nog andere zorgen over het bezit van een dergelijke auto?

Ik ben in Ohio, VS. Ik zou graag van andere Amerikaanse eigenaren horen - het goede en het slechte.

#2 ·
Ik kocht een gebruikte 2022 premium plus, soul red met grijze pilaren, zwart dak. Bereik is het enige probleem met de mx30. Kreeg hem in juli, veel snelwegkilometers de hele zomer. Een genot om in te rijden, de mooiste uitgeruste auto die ik ooit heb gehad. Deze winter was bruut koud. Temperaturen onder nul. Mijn bereik daalde van 160 km (100 mijl) naar 100 km (60 mijl) de batterijverwarming, verwarming voor de cabine en plakkerige winterbanden zullen het doen. Prima in de sneeuw ook. Ik kocht de mijne vanwege de prijs, was op zoek naar een gebruikte cx30, maar kreeg mijn mx30 gt 2022 voor de prijs van een 2020 cx30 gs met 50000 mijl.. Gemakkelijke keuze voor mij. Ze worden verkocht voor 20 duizend Cdn

#3 ·
Ik kocht een gebruikte 2022 premium plus, soul red met grijze pilaren, zwart dak. Bereik is het enige probleem met de mx30. Kreeg hem in juli, veel snelwegkilometers de hele zomer. Een genot om in te rijden, de best uitgeruste auto die ik ooit heb gehad. Deze winter was bruut koud. Temperaturen onder nul. Mijn bereik daalde van 160 km (100 mijl) naar 100 km (60 mijl) de batterijverwarming, verwarming voor de cabine en plakkerige winterbanden doen het. Ook prima in de sneeuw. Ik kocht de mijne vanwege de prijs, was op zoek naar een gebruikte cx30, maar kreeg mijn mx30 gt 2022 voor de prijs van een 2020 cx30 gs met 50000 mijl.. Gemakkelijke keuze voor mij. Ze worden verkocht voor 20 duizend Cdn
Bedankt! Dat is erg nuttig. Ik vroeg me af hoe het zit met sneeuw/ijs, aangezien ik van een AWD-stationwagen kom (hoewel ik de voorwielen zelden liet doorslippen en de AWD inschakelde)
Hoeveel oplaadtijd heb je doorgaans nodig? Ik zie veel Europese eigenaren die 5 uur zeggen, maar de specificatie van 2022 zegt 2 uur 50 minuten met een level 2, maar ik heb ook opmerkingen gezien dat het systeem is bijgewerkt/verbeterd toen de MX-30 BEV in Californië in de verkoop ging.

#6 ·
Ik woon er nu een paar maanden mee en mijn grootste klacht is het vreselijke snelladen. Begint bij 35 kW en gaat snel van 10-15. Dat is geen snelladen. Ik hoef niet zo vaak snel te laden, omdat ik meestal thuis laad, maar als ik een langere reis moet maken, is het een pijn. Ik was me volledig bewust van de actieradius toen ik hem kocht en ik heb er eigenlijk geen probleem mee. Dat gezegd hebbende, ik kocht hem als een upgrade voor mijn Nissan Leaf voor mijn dagelijkse woon-werkverkeer van 90 km heen en terug en hij is daar perfect voor en veel comfortabeler (en ziet er beter uit - de Leaf heeft nooit echt hoofden doen draaien!).
Niet bepaald de meest efficiënte EV die ik ooit heb gereden.

#7 ·
Hallo! Ik sta op het punt een 2022 Premium Plus in Crystal Red te kopen. Ik heb er lokaal een in Ceramic getest (wat ik eigenlijk prefereer - het ziet er voor mij uit als pistachegroen!), maar helaas vragen ze er te veel voor.

Ik ben me bewust van de zeer beperkte actieradius, maar ik vraag me af of er nog andere overwegingen zijn waar ik rekening mee moet houden?

Ik ben in Ohio, VS - zou graag van andere Amerikaanse eigenaren horen over hun ervaringen: het goede, het slechte en alles daartussenin

#11 ·
Heb je het gekregen?
Het is nog steeds onderweg. nog steeds. dus ik zal het waarschijnlijk niet kopen. na al die tijd is Carmax nutteloos geweest. Ze stuurden me zelfs laatst een sms met de tekst "oh hallo, je auto is klaar", maar stuurden toen een andere met de tekst "oeps, mijn fout, het is niet jouw auto" en ik verloor op dat moment zo ongeveer mijn interesse.